5 συμβουλές για υγιή πόδια

5 συμβουλές για υγιή πόδια

Μοιραστείτε
αυτό το άρθρο!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Υγιή πόδια σημαίνει σωστή στήριξη για ολόκληρο το σώμα σας. Τα πόδια σας είναι το σημείο του σώματός σας που καταπονείται στο μεγαλύτερο βαθμό, λόγω της ορθοστασίας, του σωματικού βάρους και της έντονης καθημερινότητας. Χρειάζονται λοιπόν προστασία και φροντίδα για να παραμείνουν υγιή και δυνατά, και να σας στηρίζουν για πολλά χρόνια ακόμη. Εφαρμόστε τις παρακάτω 5 χρήσιμες συμβουλές για την υγεία των ποδιών σας.

1. Γυμναστείτε

Εξασκηθείτε με οποιαδήποτε μορφή άσκησης. Η συστηματική γυμναστική βοηθάει όχι μόνο στην ενδυνάμωση των μυών των ποδιών, αλλά και στην καλή λειτουργία της καρδιάς και ολόκληρου του σώματος. Προσαρμόστε τη μορφή της άσκησης ανάλογα με τις αντοχές, την ηλικία, αλλά και τα χόμπι σας, ώστε να μπει δυναμικά στη ζωή σας. Για τους ενήλικες, συνίσταται 30 λεπτά μέτριας άσκησης 5 φορές την εβδομάδα, ή εναλλακτικά, 20 λεπτά εντονότερη άσκηση 3 φορές την εβδομάδα. Ακόμη και αν ο χρόνος σας είναι περιορισμένος για γυμναστική, περπατήστε. Ένα γρήγορο βάδισμα διάρκειας 45 λεπτών έχει εξίσου σημαντικά οφέλη.

2. Διατηρείστε το βάρος σας σταθερό

Τα περιττά κιλά «βαραίνουν» τα πόδια, τα οποία από κάποια στιγμή και έπειτα αδυνατούν να σας στηρίξουν και υπόκεινται σε παθήσεις, όπως η φλεβίτιδα ή οι κιρσοί. Αυτό, συνήθως, προκαλείται λόγω της εμπόδισης των μυών να στείλουν αίμα στις φλέβες. Το μυστικό για την διατήρηση ενός ισορροπημένου επιπέδου βάρους, ανάλογο με το ύψος σας, είναι η σωστή διατροφή και η άσκηση.

3. Υιοθετήστε μια ισορροπημένη διατροφή

Η σωστή διατροφή έχει πολλαπλά οφέλη όχι μόνο, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, για την διατήρηση ενός σταθερού βάρους αλλά και για την υγεία των ποδιών σας. Οι βασικές τροφές που πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας είναι αρχικά τα πράσινα λαχανικά, όπως το μαρούλι, το σπανάκι, το λάχανο, και η ρόκα, καθώς και τα χόρτα, τα οποία είναι πλούσια σε ιχνοστοιχεία και βιταμίνες. Επιπλέον, τα αποξηραμένα φρούτα, όπως τα βερύκοκα και τα βατόμουρα, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Η ενυδάτωση των ποδιών μας είναι επίσης σημαντική. Η κατανάλωση νερού συμβάλει στην καλή λειτουργία των μυών και των αρθρώσεων. Τέλος, η αποφυγή κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών είναι ζωτικής σημασίας.

4. Επενδύστε στην σωστή υπόδηση

Το πέλμα είναι ο συνδετικός κρίκος του σώματός σας με το έδαφος. Συνεπώς, ένα ανατομικό, σταθερό παπούτσι είναι η πιο σημαντική επένδυση για τη σωστή στάση του σώματός σας. Επιλέξτε υποδήματα κατάλληλα σχεδιασμένα για να στηρίζουν την καμάρα του ποδιού σας και να επιτυγχάνουν την αποφυγή κραδασμών κατά το περπάτημα. Επίσης, είναι σημαντικό τα παπούτσια σας να είναι στο σωστό μέγεθος, να αγκαλιάζουν το πόδι σας, ώστε να προωθούν ανώδυνα την κίνηση.

5. Επισκεφθείτε τον κατάλληλο γιατρό

Αν σας ταλαιπωρούν φλεβικά προβλήματα, ή νιώθετε κάποιο πόνο που μπορεί να είναι ανησυχητικός, κλείστε ραντεβού σε έναν γιατρό εξειδικευμένο στις παθήσεις των ποδιών. Ο κατάλληλος γιατρός θα σας ενημερώσει για τη σοβαρότητα της κατάστασης και θα σας προτείνει τον ιδανικό τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματός σας.

Εγγραφείτε στην λίστα μας!

Ενημερωθείτε για θέματα υγείας καθώς και νέα μας.

Διαβάστε επίσης:

Scroll to Top
Αγγειοχειρουργός Αγγειολόγος Λαμπίδης Κωνσταντίνος

Σε ποιο email μπορούμε να σας στείλουμε συμβουλές;

Αγγειοχειρουργός Αγγειολόγος Λαμπίδης Κωνσταντίνος

Μπορούμε να σας στείλουμε το επόμενο άρθρο μας;

Θα σας στέλνουμε 1-2 emails τον μήνα με τις καλύτερες συμβουλές μας!

Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την καλύτερη εμπειρία σας στον ιστότοπό μας.