Ποιος είναι ο ρόλος της διατροφής στην καταπολέμηση των ευρυαγγειών;

H διατροφή στην καταπολέμηση των ευρυαγγειών

Μοιραστείτε
αυτό το άρθρο!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Τι είναι οι ευρυαγγείες;

Με την ονομασία ευρυαγγείες αναφερόμαστε στη φλεβική πάθηση, κατά την οποία παρατηρούνται στην περιοχή των ποδιών μικρές-τριχοειδείς κόκκινες ή μπλε γραμμές κοντά στην επιφάνεια του δέρματος.

Χαρακτηριστικό τους αποτελεί η αραχνοειδής ή δενδροειδής μορφή τους. Η εμφάνιση τους κυρίως οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες αλλά μπορεί άλλοι δευτερεύοντες παράγοντες όπως η ηλικία, η καθιστική ζωή, η παχυσαρκία, η παρατεταμένη ηλιοθεραπεία και η  ορμονοθεραπεία να ενισχύσουν την εξέλιξη τους. 

Ποιος είναι ο ρόλος της διατροφής;

Οι ευρυαγγείες εμφανίζονται σε άτομα με κληρονομική προδιάθεση.

Η διατροφή δεν έχει αποδειχθεί να δρα προληπτικά αλλά μπορεί να έχει ευεργετική αποτρεπτική δράση. Τα αγγεία αποτελούν τους κύριους μεταφορείς  κάθε ευεργετικού ή βλαπτικού παράγοντα που προσλαμβάνεται με την τροφή και έτσι η πιθανότητα να επηρεαστούν αρνητικά  ή θετικά είναι μεγάλη. 

Ως εκ τούτου, η υιοθέτηση συγκεκριμένων διατροφικών συνηθειών όπως αυτές προτείνονται από τη μεσογειακή δίαιτα είναι ωφέλιμες. 

Η μεσογειακή διατροφή η οποία χαρακτηρίζεται από μειωμένη πρόσληψη ζωικών πρωτεϊνών και από αυξημένη πρόσληψη αντιοξειδωτικών παραγόντων (φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ελαιόλαδο) φαίνεται να βοηθά στην μειωμένη ή καθυστερημένη εμφάνιση των ευρυαγγειών. 

1. Μειώστε την κατανάλωση κρέατος

Το κρέας αποτελεί κύριο συστατικό της δυτικής καταναλωτικής διατροφικής τάσης.

Μερικές φορές φτάνει να είναι καθημερινή προϋπόθεση του διαιτολογίου της οικογένειας με την μορφή κρέατος, κιμά ή αλλαντικών σε σάντουιτς ή σφολιατοειδή. Συνήθως οι καταγραφές διαιτολογίων αναφέρουν κατανάλωση 2-3 φορές την εβδομάδα ως κύριο φαγητό χωρίς όμως να υπολογίζεται η επιπλέον χορήγηση με την μορφή σνακ.

Η αυξημένη αυτή πρόσληψη κρέατος έχει πολλές φορές ενοχοποιηθεί για πληθώρα μεταβολικών νοσημάτων που επηρεάζουν κυρίως τα τοιχώματα και την ελαστικότητα των αγγείων. 

Έτσι, φαίνεται ότι η μειωμένη κατανάλωση κρέατος και των προϊόντων του περίπου σε μία φορά την εβδομάδα  δρα συνεργικά στην καλή λειτουργία των αγγείων του ανθρώπινου οργανισμού. 

2. Αυξήστε την κατανάλωση ψαριών

Τα ψάρια αποτελούν σημαντική πηγή ασβεστίου, βιταμίνης Α και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων μακράς αλύσου κυρίως της ομάδας ω3.

Η αυξημένη κατανάλωση ψαριού έχει  πολλές φορές αποδειχθεί, σε σημαντικές μελέτες, ευεργετική στην λειτουργία του ανοσοποιητικού, ενδοκρινολογικού και κυκλοφορικού συστήματος.

Οι συστάσεις της μεσογειακής διατροφή για λήψη ψαριού τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα φαίνεται να είναι ωφέλιμη μειώνοντας τον κίνδυνο  ανάπτυξης θρόμβωσης.

3. Ναι στα φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι η κύρια πηγή βιταμινών και αντιοξειδωτικών παραγόντων.

Το οξειδωτικό στρες αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό του  κοινωνικού και εργασιακού  περιβάλλοντος  της πλειονότητας των ανθρώπων και οι  ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που παράγονται, έχουν ενοχοποιηθεί για την αύξηση των μεταβολικών νοσημάτων της εποχής μας.  

Τα φρούτα και τα λαχανικά όταν καταναλώνονται καθημερινά και σε ικανές ποσότητες δρουν ως αντίδοτο του οξειδωτικού στρες. Η δράση τους είναι αδιαμφισβήτητα  προστατευτική ενισχύοντας την ανοσολογική και μεταβολική δραστηριότητα.

Πρόσφατες αναφορές δείχνουν σημαντική θετική επίδραση στην κινητικότητα, στην λειτουργία και στα τοιχώματα των  αγγείων του ανθρώπινου οργανισμού. 

Ιδιαίτερα, φρούτα όπως σταφύλια, πορτοκάλια και  ανανά φαίνεται να προστατεύουν έναντι της μικροαγγειοπάθειας που προκαλεί ο σακχαρώδης διαβήτη  ο οποίος οδηγεί σε συσσώρευση  αιμοπεταλίων και ινώδους στα τοιχώματα των αγγείων με κύριο αποτέλεσμα την  θρόμβωση.  

Επιπλέον, το αβοκάντο εκτός από την αντιοξειδωτική έχει και σημαντική αντι-υπερτασική δράση. Η επίδραση αυτή είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη στην μείωση της περιφερικής πίεσης και στην διασφάλιση της καλής λειτουργίας των τοιχωμάτων των αγγείων.  

4. Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως:

  • πολύσπορο ή μαύρο ψωμί
  • Φακές
  • Φασόλια
  • μαύρο ρύζι
  • Αβοκάντο
  • αγκινάρες 

…συμβάλλουν στη καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος βοηθώντας στην συγκράτηση νερού, χοληστερίνης και αλάτων διευκολύνοντας την πέψη και την αφόδευση και αποτρέποντας την συσσώρευση περιττών μετάλλων και υγρών στα αγγεία. 

Τι συστήνεται;

Η υιοθέτηση και άμεση εφαρμογή των παραπάνω διατροφικών συμβουλών  μπορεί να βοηθήσει στη υγεία όχι μόνο των αγγείων αλλά συνολικά του οργανισμού μας βελτιώνοντας το βιοτικό μας επίπεδο.

Παρόλα αυτά, οι ευρυαγγείες είναι πολυπαραγοντική πάθηση με κύριο στοιχείο την κληρονομικότητα. Η διατροφή αποτελεί ένα επιπρόσθετο παράγοντα που μπορεί να συμβάλει εν μέρει στην μείωση του προβλήματος. 

 Εάν κάποιος πάσχει από κάποια φλεβική πάθηση δεν πρέπει να αρκεστεί αποκλειστικά στο διατροφολόγιο, αλλά συστήνεται να επισκεφτεί άμεσα αγγειολόγο για μία κλινική εξέταση.

Στο Κέντρο Φλεβικών Θεραπειών «Vein Therapy» εξειδικευόμαστε στη θεραπεία των φλεβικών παθήσεων, εφαρμόζοντας σύγχρονες θεραπείες που δίνουν λύση, ακόμη και σε επώδυνα και δύσκολα περιστατικά. Γνωρίστε τον έμπειρο αγγειοχειρουργό και διευθυντή του κέντρου, Δρ. Κωνσταντίνο Λαμπίδη. 

Εγγραφείτε στην λίστα μας!

Ενημερωθείτε για θέματα υγείας καθώς και νέα μας.

Διαβάστε επίσης:

Scroll to Top
Αγγειοχειρουργός Αγγειολόγος Λαμπίδης Κωνσταντίνος

Σε ποιο email μπορούμε να σας στείλουμε συμβουλές;

Αγγειοχειρουργός Αγγειολόγος Λαμπίδης Κωνσταντίνος

Μπορούμε να σας στείλουμε το επόμενο άρθρο μας;

Θα σας στέλνουμε 1-2 emails τον μήνα με τις καλύτερες συμβουλές μας!

Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την καλύτερη εμπειρία σας στον ιστότοπό μας.